Saturday 28 January 2012

Kelebihan PB untuk ibu yang menyusu

Surah Al- Baqarah ayat 233
Dan ibu-ibu hendaklah menyusukan anak-anak mereka selama dua tahun genap, iaitu bagi orang hendak menyempurnakan penyusuan itu: dan kewajipan bapa pula ialah memberi makan dan pakaian kepada ibu itu menurut cara yang sepatutnya. Tidaklah diberatkan seseorang melainkan menurut kemampuannya. Janganlah menjadikan seseorang ibu itu menderita kerana anaknya, dan (jangan juga menjadikan) seseorang bapa itu menderita kerana anaknya dan waris juga menanggung kewajipan yang tersebut (jika si bapa tiada). Kemudian jika keduanya (suami isteri) mahu menghentikan penyusuan itu dengan persetujuan (yang telah dicapai oleh) mereka sesudah berunding, maka mereka berdua tidaklah salah (melakukannya). Dan jika kamu hendak beri anak-anak kamu menyusu kepada orang lain, maka tidak ada salahnya bagi kamu apabila kamu serahkan (upah) yang kamu mahu beri itu dengan cara yang patut. Dan bertaqwalah kamu kepada Allah, serta ketahuilah, sesungguhnya Allah sentiasa melihat akan apa jua yang kamu lakukan


Ramai yang bertanya bagaimana PB ini boleh membantu dalam membanyakkan susu?


Premium Beautiful ditenun dengan Far Infrared Rays (F.I.R.) ke dalam setiap helaian benang fabrik Premium Beautiful tersebut. Dalam hal nak tambah susu badan nie, F.I.R. la yang banyak sekali memainkan peranan. These are some of the information yang dapat from the internet.

Dengan pemakaian Premium Beautiful secara consistent, F.I.R. dalam Premium Beautiful akan improve the circulation in your breast. Sebab tu kalau kita pakai Premium Beautiful, kiter akan feel warm, tapi bukan panas. Bukan jenis berpeluh. Tapi, rasa yang hangat dan sangat selesa.

This F.I.R. will penetrates deep within the soft tissues of the breast area, helping to reduce swelling, relieve pain, and most importantly enhance the lymphatic drainage process. Not only that, F.I.R. will actually stimulates and speeds up the circulation in the breast. Increasing circulation on every level is the key to a healthy cells. F.I.R. dilates the tiny blood vessels and capillaries relieving swelling, pain and speeding the lymphatic drainage process through the lymph nodes. F.I.R. also stimulates metabolic changes in living cells. This helps to produce energy for vital processes, and assist with the elimination of waste particles generated from the metabolic process. F.I.R. is good for the breast tissues and will help reduce any stagnant or pooling of lymph fluid in and around the cells.

So, Premium Beautiful boleh balancekan kembali hormon dalam badan kita. F.I.R. juga akan mempercepatkan circulation dalam breast kita. So, penghasilan susu badan akan menjadi lebih banyak compared to normal.

For my own experience, usually kalau I direct feed my son, lepas tu nak pump...confirm hanya dapat setengah (1/2) oz ataupun ZERO! Kadang- kadang stress gak sebab nak kumpul susu banyak- banyak tapi tak dapat hasil. Tapi bila I guna Premium Beautiful, I can get atleast 3oz. Baby Armand (my son's name) happy sebab dapat menyusu banyak, I also happy sebab dapat lagi buat simpanan dalam peti ais =)

So, untuk para ibu yang sedang breastfeeding, or bercadang untuk breastfeed anak mereka, you can always wear Premium Beautiful sambil breastfeed. Just tarik cup bra tu ke bawah, and you're ready to go...:) Susu yang terhasil akan lebih berkualiti, sebab proses detoxification from our body also akan terjadi once kiter pakai Premium Beautiful.



Regards, Myzarafini Abdullah H/p: 019-8892200

No comments:

Post a Comment