Thursday 15 March 2012

Keputihan- Masalah sukar Hamil..PB mampu mengatasinya!

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum semua.
Pagi tadi saya dan rakan- rakan seperti biasa akan sarapan pagi sebelum memulakan apa- apa kerja. Walapun selepas hamil dan bentuk badan masih lagi belum seperti asal, tidak wujud perkataan DIET dalam kamus hidup saya. Makan apa saja, PB boleh membantu sebab PB akan mengimbangi hormon dalam badan dan menstabilkan berat badan (kalau sebelum pakai PB berat 75kg, mustahil la akan terus turun jadi 50kg dalam masa 1 bulan..Logik tu mesti ada =) )

So pagi tadi 1 daripada rakan saya bercerita tentang masalah yang beliau hadapi selepas melahirkan anak. iaitu masalah keputihan. Lantas, terdetik untuk mencoret sedikit info tentang masalah KEPUTIHAN yang sering melanda wanita yang selepas hamil mahupun sebelum hamil. Alhamdulillah saya tidak lagi mengalami penyakit ini dan tidak mahu terkena penyakit ini. Syukur saya dah tahu awal- awal pasal Premium Beautiful ni daripada sifu saya Mdm Shaneza.

Apa itu Keputihan?


  • Mengikut kajian pakar kesihatan kelamin, didapati 99.9 peratus wanita menghidap penyakit keputihan akibat jangkitan kulat kandida kerana kulat ini wujud dari lubang najis dan lubang kencing dan jika wanita tidak peka dengan kebersihan kendiri, membersihkan kemaluan seperti mencuci najis dengan tangan menyapu air dari lubang najis ke kemaluan atau menggunakan tisu pelembap, dengan menyapu dari bawah (lubang najis) ke kemaluan.
  • Memakan antibiotik untuk jangka masa lama juga boleh membunuh kuman semula jadi dalam faraj dan mendedahkan faraj kepada jangkitan dari luar. Didapati juga wanita hamil dan berpenyakit kencing manis mudah dijangkiti kulat kandida. Apabila tahap keasidan wanita pulih, kulat itu tidak dapat membiak dan jangkitan akan reda! 


    Bagaimana Keputihan boleh menyukarkan kehamilan?

  • Menurut Illinois Department of Public Health, bakteria atau kulat yang menyebabkan keputihan itu mampu ‘menyerang’ tiub fallopio dan uterus seseorang wanita yang dijangkiti keputihan. Kesan daripada itu ia boleh membawa kepada kesukaran untuk seseorang wanita yang dijangkiti keputihan untuk hamil. Ia menjadikan sistem tubuh seseorang wanita itu tidak subur dan akan menyebabkan risiko kehamilan ektopik (ectopic pregnancy).
  • Dalam istilah perubatan, perkara sebegini adalah lebih dikenali sebagai“Pelvic Inflammatory Disease (PID)”. Anda boleh bertanya dengan lebih lanjut PID ini kepada doktor yang merawat anda. Selain itu, bakteria atau kulat daripada jangkitan keputihan ini juga boleh akan menyebabkan kerosakan pada tiub fallopio.
  • Jika berlaku kerosakkan begini maka risiko untuk seseorang yang dijangkiti keputihan untuk hamil adalah sangat tipis sekali. Antara langkah bijak yang perlu diambil segera adalah dengan menghalang keputihan ini daripada dijangkiti. Dan jika kita sudah dijangkiti keputihan, kita perlu merawatnya dengan kadar yang segera.
  • Oleh itu segeralah merawat masalah keputihan jika anda telah dijangkitinya, jangan menganggap perkara ini terlalu mudah atau remeh kerana kesannya keatas kehidupan anda amatlah besar. Jika sekarang ini anda masih belum lagi hamil walaupun telah berkahwin lebih dari 2 tahun, kemungkinan besar ia adalah disebabkan oleh masalah keputihan.

Bagaimana Premium Beautiful boleh menyelesaikan masalah Keputihan?

  • Sesiapa yang mengalami keputihan or trying to conceive baby, just wear Premium Beautiful. Long Girdle ada net lubang udara berfungsi untuk menggalakkan pengaliran udara, elakkan kelembapan dan juga prevent from bacteria growth, fungus dan bau. It's very comfortable and you'll stay fresh everyday. it will reduce white discharge, and then, hilang. InsyaAllah..



Keputihan yang sangat teruk merupakan salah satu punca wanita itu mandul. Sesungguhnya anak itu penyeri untuk pasangan yang dah berkahwin. Kita hanya perlukan set Premium ini untuk memastikan badan kita sihat dan mempunyai hormon yang stabil. 1 set Premium Beautiful ( bra- waist nipper- long girdle) kesemuanya membantu dalam kesihatan tubuh badan.

Jujur saya katakan pada peringkat awal saya disahkan mengandung, saya gembira (subur beb! =)) namun ianya berlaku begitu pantas. 1 bulan berkahwin terus pregnant (trip honeymoon kali ke-2 ke Sabah pada awalnya untuk pergi ke pulau- pulau, bermain jet ski, swimming, rafting, 100% bertukar jd berjalan-jalan d 1 Borneo selama 4 hari berturut- turut kerana kandungan masih fragile =p

Dalam keadaan belum bersedia sepenuhnya, saya cuba belajar sikit demi sedikit untuk menjadi seorang Mommy yang sempurna. Alhamdulillah 4 bulan telah ditempuhi dan pengalaman menjadi seorang Mommy memang amat menyeronokkan dan mengembirakan kami. Apatah lagi baby Armand dah semakin mengenali wajah mommy dan daddy nya =)


Call me : 019-8892200
email: myzaarmand@gmail.com
Facebook: Myzarafini Armand Hadeef


Regards, Myzarafini Abdullah H/p: 019-8892200

No comments:

Post a Comment