Wednesday 8 February 2012

Masalah keputihan dikalangan wanita...Atasi segera!

Keputihan..salah satu penyakit dikalangan wanita~

Masalah penyakit dikalangan wanita sememangnya begitu banyak jika tidak diatasi sebaiknya. Keputihan merupakan salah satu penyakit dalaman wanita yang sering kita dengari. Masalah keputihan yang berlanjutan akan memberi kesan yang begitu teruk dan boleh menyebabkan seorang wanita yang pernah hamil akan sukar untuk hamil lagi. 

Menurut Illinois Department of Public Health, bakteria atau kulat yang menyebabkan keputihan itu mampu ‘menyerang’ TIUBFALLAPIO dan UTERUS seseorang wanita yang dijangkiti keputihan. Kesan daripada itu ia boleh membawa kepada kesukaran untuk seseorang wanita yang dijangkiti keputihan untuk hamil. Ia menjadikan sistem tubuh seseorang wanita itu tidak subur dan akan menyebabkan risiko KEHAMILAN EKTOPIK (ECTOPIC PREGNANCY) 

Dalam istilah perubatan, perkara sebegini adalah lebih dikenali sebagai“Pelvic Inflammatory Disease (PID)”. Anda boleh bertanya dengan lebih lanjut PID ini kepada doktor yang merawat anda. Selain itu, bakteria atau kulat daripada jangkitan keputihan ini juga boleh akan menyebabkan kerosakan pada TIUB FALLOPIO. 



Jika berlaku kerosakan begini maka risiko untuk seseorang yang dijangkiti keputihan untuk hamil adalah sangat tipis sekali. Antara langkah bijak yang perlu diambil segera adalah dengan menghalang keputihan ini daripada dijangkiti. Dan jika kita sudah dijangkiti keputihan, kita perlu merawatnya dengan kadar yang segera. 

Regards, Myzarafini Abdullah H/p: 019-8892200

No comments:

Post a Comment