Wednesday 8 February 2012

Premium Beautiful Melancarkan Susu Ibu

Kebaikan Premium Beautiful Kepada Penyusuan Susu Badan 


Premium Beautiful direkacipta sesuai bagi ibu yang menyusu badan. Antara kebaikannya adalah: 
  • Produksi susu badan menjadi semakin lancar.. 
  • Ibu tidak akan mengalami bengkak susu jika berlaku gap penyusuan kerana cup Premium Beautiful menyeimbangkan pembesaran buah dada dan produksi susu. 
  • Pemakaian PB boleh mengelakkan berlakunya payudara bernanah atau susu masam yang boleh menyebabkab breast cyst. 
  • Payudara tidak akan jatuh, malah kedudukannya akan diperbaiki kepada kedudukan yang betul dengan pemakaian PB. Ini berbeza dengan pemakaian bra biasa yang memberi kesan menekan ke bawah dan payudara akan jatuh tanpa sedar. 
  • Membantu untuk memejalkan payudara yang lembik 


Ciri-ciri long bra Premium Beautiful yang direka sesuai untuk ibu menyusu badan: 
  • Cara penggunaan adalah mudah dan cepat iaitu dengan menarik cup kebawah. Bayi tidak akan menunggu lama dan payudara akan diampu oleh cup, maka ia tidak akan jatuh. 
  • Bra cup yang elastik boleh menampung saiz payudara yang 1 saiz lagi besar. Payudara akan membesar 1 size sekiranya susu badan memenuhi payudara. 
  • Bra yang tidak ketat di mana ia boleh menganjal dan tidak menghadkan tumbesaran payudara. Ini berbeza dengan bra penyusuan yang lain yang boleh menyebabkan jangkitan kuman dan kesan tidak selesa pada si pemakai. 
  • Cup Premium Beautiful adalah bersifat kapas yang memberi kesan selesa dan boleh bernafas kepada payudara anda yang mengandungi susu 


Kebaikan-kebaikan lain untuk wanita: 

Sesuai bagi wanita lepas bersalin kerana FIR yang terkandung dalam PB ini dapat: 
  • Membantu mengecutkan rahim dengan cepat 
  • Membantu untuk membersihkan darah beku dan kotor dalam rahim 
  • Menghilangkan stretch mark 
  • Memejalkan payudara dan otot pinggul, peha dan perut. 
  • Memulihkan tenaga dengan cepat, berguna terutama kepada ibu yang sentiasa keletihan kerana melayan anak - anak dengan jarak umur yang dekat. 
  • Menghilangkan “period pain”. 
  • Menguatkan rahim dan meningkatkan peluang untuk mempunyai anak. 
  • Membaiki postur badan dan membaiki tulang belakang agar dapat menyokong badan. 


TEORI DI SEBALIK PENINGKATAN SUSU 

Apabila bayi menghisap payudara, hujung saraf yang terdapat diputing ibu akan terangsang. Impuls akan dihantar ke otak dan kelenjar pituitari merembeskan hormone prolaktin dan hormone oksitoksin ke dalam darah. Darah membawa kedua dua hormone tersebut ke payudara dan menyebabkan susu terhasil. 

Premium Beautiful korset ditenun dengan batu kristal Tourmaline yang mengandungi Infrared Jarak Jauh atau ‘Far Infrared Rays’ ( FIR ) .Ia merupakan spectrum cahaya yang memberi manfaat kepada kesihatan manusia. FIR ini akan meresap jauh ke dalam tisu lembut payudara si pemakai ,dimana ia akan meningkatkan pelancaran aliran darah di dalam tubuh si pemakai. Maka,setiap kali bayi merangsang diputing ibu, susu akan terhasil dengan lebih banyak dan cepat. 

Testimonial Peribadi:

"Sebelum menggunakan PB, saya selalu mengalami "kebasahan" pada bra jika gap mengepam susu terlalu jauh akibat kekangan kerja. Kadang- kadang jika mengepam susu d sebelah kanan, air susu di sebelah kiri akan turut terkeluar akibat tekanan yang dikenakan oleh pam elektrik. Ini kerana saya menggunakan pam elektrik Medela Swing yang hanya dikhaskan untuk sebelah payudara setiap kali proses pengepaman. Susu yang saya peroleh biasanya maximum 4-5 oz setiap kali proses pengepaman dan ianya memakan masa lebih kurang 1 jam.

Selepas menggunakan PB, masalah kebasahan bra tidak berlaku lagi. Jika payudara penuh dengan air dan proses pengepaman dilakukan untuk payudara disebelah kanan, payudara sebelah kiri tidak akan mengeluarkan air susu serentak. Masalah kebocoran tidak berlaku. Hasil yang saya peroleh juga semakin banyak. Sekarang setiap kali mengepam, saya akan mendapat minimum 10oz dalam masa 1 jam. Pernah juga saya mendapat 15oz bergantung kepada berapa lama proses pengepaman dilakukan." Saya sungguh gembira dengan perubahan ini. Suami juga kagum dengan kelebihan Premium Beautiful. Baby kesayangan kami pun tumpang gembira kekenyangan =) Ini semua saya lakukan untuk anak lelaki pertama saya yang tersayang, Armand Hani Hadeef Bin Hafizul Hakim -Myzarafini Abdullah-



Regards, Myzarafini Abdullah H/p: 019-8892200

No comments:

Post a Comment